Tájékoztatás az UNITRAVEL Kft. fizetésképtelenségi helyzetéről

Tisztelt Ügyfeleink! 
Ezúton tájékoztatjuk Önöket, hogy 2025.07.10-én Budapest Főváros Kormányhivatala az UNITRAVEL Kft.-t az utazási vállalkozók nyilvántartásából törölte és az irodát az utazásszervezői tevékenységétől 1 évre eltiltotta.

2025. 07. 09.

A Kormányhivatal döntése alapján a Colonnade Insurance S.A. Magyarországi Fióktelepe megkezdte az UNITRAVEL Kft. fizetésképtelensége miatt károsult ügyfelek kárigényeinek feldolgozását. 

A Colonnade Biztosító a nyári főszezon közepén rendhagyó megoldással segíti a fizetésképtelenné vált UNITRAVEL Kft. érintett ügyfeleit. Az utasok két lehetőség közül választhatnak: továbbra is dönthetnek úgy, hogy kárigényüket a biztosítóhoz nyújtják be, vagy – az IBUSZ Utazási Iroda közreműködésével – az eredetileg lefoglalt útjukra mehetnek el. Az esetek döntő többségében ez megvalósítható, ahol pedig nem, ott a befizetett összeg értékében új utazást választhatnak. A cél, hogy a régóta tervezett családi pihenés vagy nyári kikapcsolódás lehetősége ne vesszen el a kialakult helyzet ellenére sem. 


Az érintettek két lehetőség közül választhatnak: 


1. kárigényt nyújtanak be közvetlenül a Colonnade Insurance S.A. Magyarországi Fióktelepéhez: 

A gördülékeny és átlátható ügyintézés érdekében kérjük, hogy a kárigényhez kapcsolódó dokumentumokat a következő e-mail-címre küldjék el: biztositek@colonnade.hu 
A kárigény elbírásához szükséges dokumentumok beadási határideje: 2025. augusztus 31. 
A kárkifizetésekre a fenti határidőt és a kárigények feldolgozását követően fog sor kerülni. A felmerült károkért kizárólag a határidőig, teljes körűen benyújtott igények tekintetében és csak a vagyoni biztosíték erejéig áll helyt a biztosító.  


A kárigény elbírálásához az alábbi dokumentumok szükségesek: 

  • az Unitravel Kft-nél történt foglalás esetén: jelentkezési lap/utazási szerződés
  • utazás közvetítőn keresztül történt foglalás esetén: utazásközvetítői szerződés
  • az Unitravel Kft. Utazási Iroda vagy az utazásközvetítő által kiállított számlák vagy díjbekérő
  • a részvételi díj befizetését igazoló bizonylatok (befizetési pénztárbizonylat, banki kivonat másolata stb.)
  • a befizető bankszámlaszáma, vagy postai utalási címe és elérhetőségei (telefonszáma és email címe)
  • valamint a befizető személyi igazolványának (mindkét oldal) és lakcímkártyájának (címet tartalmazó oldal) másolata
  • az alább letölthető nyilatkozat, melyet a befizetőnek szükséges kitöltenie
kattintson ide a természetes személyek részére letölthető nyilatkozat eléréséhez

 

kattintson ide a nem természetes személyek részére letölthető nyilatkozat eléréséhez



2. vagy az IBUSZ-nál jelentkeznek, hogy a már korábban befizetett utazásukkal megegyező csomagot, vagy az összeg erejéig új utazást választanak az IBUSZ kínálatából (amennyiben az eredeti utazás időpontja 2025. szeptember 30. előtt lett volna). Amennyiben az új utazás részvételi díja meghaladja azt az összeget, amelyet az Unitravelnél befizettek, a különbözetet szükséges csak befizetni.

A helyettesítő utazás akkor vehető igénybe, ha az érintett utasok benyújtják a szükséges dokumentumokat az IBUSZ részére, és nyilatkozatban hozzájárulnak ahhoz, hogy a biztosító a kárigényük elszámolását közvetlenül az utazásszervező felé teljesítse. Ebben az esetben az ügyfeleknek nem kell újra befizetniük az utazás árát, mert azt a Colonnade biztosító fogja rendezni az IBUSZ-szal, a kárrendezési folyamat részeként.  
Ezzel a lehetőséggel kizárólag azok az utasok élhetnek, aki UNITRAVEL által szervezett utazást foglaltak le és fizettek ki közvetlenül az UNITRAVEL Kft.-nél vagy viszonteladói partnerénél.
A fenti opció választása esetén az IBUSZ Utazási Iroda részére leadandó dokumentumok listája megegyezik a kárigény elbírálásához szükséges dokumentumok listájával. 


Társaságunk a határozat meghozatalát követően megkezdte a kárigények feldolgozását, ugyanakkor szeretnénk felhívni az érintett ügyfelek figyelmét, hogy a kárigények elbírálása hosszabb ügyintézési időt is igénybe vehet.  

Kérjük, kísérjék figyelemmel weboldalunkat, ahol a vonatkozó információkat folyamatosan frissítjük és közzétesszük.  


Türelmüket és megértésüket ezúton is köszönjük!  
Colonnade Insurance S.A. Magyarországi Fióktelepe 


GYIK

Ha az utazás során sürgős segítségre van szüksége – például a hazajutással kapcsolatban –, kérjük, hívja a Colonnade éjjel-nappal elérhető asszisztenciaszolgálatát az alábbi telefonszámon: 

+36 1 460 1500 

Munkatársaink minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy segítséget nyújtsanak a kialakult helyzetben. 

1. Kárigényt közvetlenül benyújthat a Colonnade Insurance S.A. Magyarországi Fióktelepéhez. A benyújtáshoz szükséges dokumentumok, nyilatkozatok listája megtalálható a colonnade.hu weboldalon. 

2. Vagy jelentkezhet az IBUSZ-nál, hogy a már korábban befizetett utazásával megegyező csomagot, vagy az összeg erejéig új utazást választ az IBUSZ kínálatából (amennyiben az eredeti utazás időpontja 2025. szeptember 30. előtt lett volna). Amennyiben az új utazás részvételi díja meghaladja azt az összeget, amelyet az Unitravelnél befizetett, a különbözetet szükséges csak befizetni. 

  • Amennyiben az IBUSZ-on keresztüli elutazást választja, úgy utazása akár az eredeti időpontban, az eredeti helyszínre valósulhat meg. Plusz költséggel nem jár az IBUSZ-on keresztüli átfoglalás, csak abban az esetben kell ráfizetni az útra, ha pl. a korábbi foglaláshoz képest magasabb kategóriájú szálláshelyet választ. Ezen opció választása esetén augusztus 31-ig az átfoglaláshoz bármelyik IBUSZ irodában – a weboldalunkon is jelzett -, az eredeti úthoz kapcsoló dokumentumokat és a megjelölt nyilatkozatokat szükséges leadni. 
  • Amennyiben a Colonnade Biztosítón keresztüli kárrendezést választja, úgy – a www.colonnade.hu honlapunkon is jelzett - az eredeti úthoz kapcsoló dokumentumokat és a megjelölt nyilatkozatokat a Colonnade Biztosító részére szükséges megküldeni legkésőbb 2025. augusztus 31-ig a biztositek@colonnade.hu email címre. A Biztosító a beérkezett kárigényeket a 2025. augusztus 31-én lejáró kárbejelentési határidő elteltét követően összesíti, és a károkat az Unitravel Kft. vagyoni biztosítéka terhére, a biztosítás limitösszege erejéig arányosan téríti meg. 

A kárigények és a dokumentumok Colonnade Biztosítóhoz történő beküldési határideje 2025. augusztus 31. A kárigények feldolgozása nem beérkezési sorrendben történik, hanem az augusztus 31-i határidő leteltét követően minden beérkezett kárigény feldolgozását követően lesz lehetőség a kártérítési összeg megállapítására. A Biztosító a beérkezett kárigényeket a 2025. augusztus 31-én lejáró kárbejelentési határidő elteltét követően összesíti, és a károkat az Unitravel Kft. vagyoni biztosítéka terhére, a biztosítás limitösszege erejéig arányosan téríti meg. 

Jelezheti emailben a biztositek@colonnade.hu email címen ezt az információt a biztosító felé, ugyanakkor nem szükséges külön lépéseket tennie. A Biztosító a, IBUSZ részéről meg fogja kapni ezt az információt.

A honlapunkon elérhetővé tettük a kárigény elbírálásához szükséges dokumentumok listáját és minden aktuális információt itt osztunk meg. Kérjük, hogy látogasson el a weboldalunkra, melynek címe: www.colonnade.hu.  

Kérjük, hogy minden dokumentumot e-mailben küldjön el a biztositek@colonnade.hu címre. 

A kárbejelentések és a szükséges dokumentumok leadására 2025. augusztus 31-ig van lehetőség. Minden szükséges információ elérhető a www.colonnade.hu weboldalunkon.

A biztosító a hatályos jogszabályok alapján a vagyoni biztosíték erejéig térítheti meg az utasok kárát, a kormányhivatal fizetésképtelenséget megállapító határozata, valamint a kárigények és dokumentumok benyújtására szolgáló határidő letelte után. A Biztosító a beérkezett kárigényeket a 2025. augusztus 31-én lejáró kárbejelentési határidő elteltét követően összesíti, és a károkat az Unitravel Kft. vagyoni biztosítéka terhére, a biztosítás limitösszege erejéig arányosan téríti meg. 

A Colonnade elkötelezett abban, hogy minden jogos igényt a lehető leggyorsabban rendezzen. 

A legfrissebb és hivatalos információkat a www.colonnade.hu weboldalon tesszük közzé. Itt megtalálja a részletes tájékoztatót, a kárigény benyújtásához szükséges dokumentumok listáját és minden aktuális információt az üggyel kapcsolatban. Emellett e-mailben is kereshet minket a biztositek@colonnade.hu címen.