Köszöntjük a Colonnade Biztosító ATLASZ Utasbiztosításainak értékesítési információs oldalán, ahol az utazási irodák munkatársainak szóló leghasznosabb tudnivalókat gyűjtöttük össze.

ATLASZ Utasbiztosítás szabályzat

Biztosítási feltételek és Ügyféltájékoztató érvényes a 2025. június 25. után kötött szerződésekre
Letöltés

ATLASZ Menetjegybiztosítás szabályzat

érvényes a 2025. június 25. után kötött szerződésekre
Letöltés

ATLASZ Fakultatív Útlemondás Biztosítás szabályzat

érvényes a 2025. június 25. után kötött szerződésekre
Letöltés

ATLASZ Kalkulált Útlemondás Biztosítás szabályzat

érvényes a 2025. június 25. után kötött szerződésekre
Letöltés

UTAS Atlasz Kalkulált Útlemondás Biztosítás IBUSZ

Letöltés

Atlasz Assistance szabályzat

érvényes a 2025.06.25 után kötött szerződésekre
Letöltés

Atlasz Utasbiztosítás Szórólap

Letöltés

Atlasz Díjtáblázat 2025.06.25

Letöltés

Felelősségbiztosítás tanúsítvány

Letöltés

Kalkulált aláírásra A4 nyomtatvány

Letöltés

ATLASZ Utasbiztosítási Kisokos

Az ATLASZ Utasbiztosítás (BBP) és BBP Plusz esetén betöltött 90 éves életkorig (az Utazás kezdőnapján az utas még nem lehet 90 éves).

  • A Biztosított a biztosítás megkötésének időpontjában legalább 6 hónapja állandó lakóhellyel rendelkezzen az Európai Unióban, Szerbiában vagy Ukrajnában és rendelkezzen ott érvényes kötelező egészségbiztosítással vagy az egyészségügyi ellátásra egyéb jogon jogosult legyen.
  • Magyarországon állandó lakhellyel nem rendelkező személyek legfeljebb 4 hónapos kockázatviselési időszakra köthetnek biztosítást.
  • Az a biztosítás, amelyet a Szerződő az Utazás megkezdése után kötött úgy, hogy a biztosítás megkötésekor a Biztosított nem tartózkodott Magyarországon, és ehhez a Biztosító nem járult hozzá, érvénytelen.

A Biztosító kockázatviselése az egész világra kiterjed. A Biztosítás hatálya alá nem tartoznak az olyan országok vagy térségek területei, amelyek a kockázatviselés első napján, vagy a Biztosított által az adott országba, területre való be­utazás napján Magyarország külügyekért felelős minisztériuma által utazásra nem javasolt országok és térségek között szerepelnek

Konzuli szolgálat


ATLASZ Utasbiztosítás (BBP) területi hatályai

Egy Utazás teljes tartamára egy Utasbiztosítás köthető azzal a területi hatállyal, amely a célország(ok) tekintetében a legmagasabb kategóriába tartozik (Európa, Világ 1, Világ 2).
Európa: Európa  Az európai kontinensnek az Ural hegységtől nyugatra eső területeire: Ciprus, Egyiptom, Grönland, Jordánia, Kanári-szigetek, Madeira, Málta, Marokkó, Oroszország teljes területe, Törökország, Tunézia.
Világ 1: Egész világ kivéve az Amerikai Egyesült Államokat, Kanadát és Mexikót.
Világ 2: Egész világ beleértve az Amerikai Egyesült Államokat, Kanadát és Mexikót.
Néhány országról, területről azonban nem mindig egyszerű eldönteni, hogy az EurópaVilág 1Világ 2 fedezetek közül, melyik besorolásba is tartozik. Ahhoz, hogy a legnagyobb bizonyosságban tudjátok megkötni az utazók részére a biztosítást, és a kötésnél felmerülő ehhez kapcsolódó kérdéseket egyszerűen tisztázhassuk, létrehoztunk egy segédanyagot a területi hatályokat illetően. A továbbiakban ez nagyban megkönnyítheti a Ti munkátokat és úti célokra lebontva jelzi az egyes desztinációkhoz tartozó besorolásokat.
Az úti célokról és területi hatályokról szóló segédanyagunk itt érhető el:

Úti célok

Szabadidős sporttevékenység (Classic, Prémium, Privileg)

Minden amatőr sporttevékenység, amelyhez nem szükséges semmilyen előképzettség és nem minősül Különleges sporttevékenységnek sem Kizárt sporttevékenységnek. Szabadidős sporttevékenység továbbá a robogózás közúton (max. 125 cm3- ig), hobbi szinten űzött jetskizés, szörfözés (windsurf), snorkeling, SUP, triatlon, tenisz, asztalitenisz, kerékpározás (kivéve Kizárt sporttevékenységnek minősülő ágai), squash, tollaslabda, úszás, jóga, kosárlabda, röplabda (strandröplabda), kézilabda, labdarúgás, továbbá a vontatott tengeri vízisíelés, „banán” és gumitömlő (fánk), parasailing, airchair, horgászat, hőlégballonozás szakképzett vezetővel, illetve a drótkötélpályán csúszás (megfelelő felügyelet mellett és teljes biztonsági felszerelésben), hegyvidéki túrázás, trekking és természetjárás kizárólag 3500 méteres magasság alatt, amennyiben speciális felszerelés használata nem indokolt (pl. kötélbiztosítás, hágóvas, jégcsákánystb.)

Különleges sporttevékenység (Prémium, Privileg)

Amatőr jelleggel végzett kijelölt pályán történő síelés, sífutás, monosíelés, snowboardozás, síugrás, szánkózás, korcsolyázás, jégvitorlázás, hórafting, valamint szakképzett kísérővel vezetett túra keretében a snowmobilozás (motoros szánozás), via ferrata, búvárkodás (legfeljebb 40 méteres mélységig), kitesurf, quadozás, felségvizeken történő vitorlázás (kivéve, ha abban a Biztosított a legénység szerződött tagjaként vesz részt), mélytengeri horgászat, rafting, canyoning, hydrospeed, evezés, vívás, íjászat, lovaglás, görkorcsolyázás és gördeszkázás, golf.

Kizárt sporttevékenység

Bármely versenyen való részvétel, illetve hivatásos sporttevékenység, illetve minden olyan sporttevékenység, mely során a Biztosított a sporttevékenységre kijelölt pályáról letér. Kizárt sporttevékenységnek minősül továbbá bármely motorsport, bármely légisport, barlangászat, falmászás, sziklamászás, 3500 méter feletti túrázás és hegymászás, bungee jumping, bázis- és sziklaugrás, küzdősportok, a downhill/hegyi/akrobatikus kerékpározás minden ága és a triálozás.

Azon irodáknak, akiknek kizárólagos (125-ös) szerződésük van a Biztosítóval, a jogszabályok értelmében jogosultak olyan szolgáltatásra is biztosítást kötni, amit nem az adott irodában vásárolt meg az utas, szem előtt tartva az adott termék megkötésére vonatkozó szabályokat.

ATLASZ Plusz termékek, ATLASZ Menetjegy Biztosítás, ATLASZ Kalkulált Útlemondás Biztosítás:


Útlemondást tartalmazó fedezet kötésére az adott szolgáltatás lefoglalásától számított 7 naptári napon belül van lehetőség. 

Példa: 2025.08.04-én (hétfőn) lefoglalt utazásra 2025.08.11-ig (keddtől következő hét hétfőig) köthetők meg az Útlemondás Biztosítások.



ATLASZ Fakultatív Útlemondás Biztosítás:


A többi termékünkkel ellentétben, e termék megkötésére a Biztosítottnak utólagosan is van lehetősége, azaz az utazás megkezdése előtti 15. napig.

Példa: Egy 2022.02.14-én lefoglal egy utazást a 2022.06.20-06.30 közötti időszakra, akkor legkésőbb 2022.06.05-ig köthet ATLASZ Fakultatív Útlemondás Biztosítást.

Fontos: Amennyiben a Biztosított az ATLASZ Útlemondás Biztosítást nem az Utazás és/vagy a szállás lefoglalásával egy időben köti meg, ebben az esetben a Biztosító kockázatviselése a Szerződés kötését követő 3. nap 0. órájában kezdődik meg.

Nem kerül levonásra az önrész a kárrendezéskor, ha az utas az Útlemondás Biztosítás megkötésével egyidejűleg, de legkésőbb még aznap az utazás teljes időtartamára ATLASZ Prémium vagy Privileg utasbiztosítást is köt. A kárrendezés során munkatársaink nem vizsgálják azt, hogy a BBP biztosítás hol, illetve ki által került megkötésre. (pl.:szervező vagy közvetítő iroda).

Abban az esetben, ha 2 fő utazik együtt, mindkettő rendelkezik ATLASZ útlemondás biztosítással és valamelyikük megbetegszik, akkor mindketten utazásképtelennek minősülnek, rokoni kapcsolattól függetlenül.

Amennyiben 3 fős baráti társaság (nem áll fenn rokoni kapcsolat közöttük) utazik, mindannyian rendelkeznek ATLASZ Útlemondási biztosítással és valamelyikük utazásképtelenné válik, akkor az Utazásképtelen Biztosítottnak lehetősége van egy további, a vele azonos foglaláson szereplő Biztosítottra kiterjeszteni lemondási igényét. Ez egyben azt is jelenti, hogy a 3 fős társaságok esetén ezentúl az Útlemondás biztosítás mindenkire kiterjed.

Ha család utazik (pl. anya, apa, gyerek/gyerekek), mindenki rendelkezik ATLASZ útlemondásbiztosítással és valamelyikük beteg lesz / baleset éri, vagy közeli hozzátartozójukkal (házastárs és házastárs egyenesági rokona és testvére, az egyenesági rokon és annak házastársa, a testvér és annak házastársa, az örökbefogadott, a mostoha‐ és a nevelt gyermek, az örökbefogadó‐, a mostoha‐ és a nevelőszülő és az élettárs) történik a káresemény, akkor természetesen a család minden tagja utazásképtelenné válik.

Háromgenerációs család esetén szabályzatunk hozzátartozót ír, ami tartalmazza a közeli hozzátartozót (házastárs, gyermekek, testvér) és az egyenesági rokonokat (szülő, nagyszülő, dédszülő, gyermek, unoka, dédunka) is, tehát a 3 generációs család együtt utazása esetén mindenkire fedezetet nyújtanak az útlemondási biztosításaink.

Távoli rokonok együtt utazása esetén (pl. unokatestvér, nagybácsi, nagynéni, keresztszülő, stb.) az utazásképtelen személlyel való rokonságot vizsgáljuk, azaz ha nem felel meg a törvény által meghatározott hozzátartozónak a vele együtt utazó (pl. az unokatestvére), akkor az ő részvételi díjára nem vonatkozik az útlemondási fedezet.

ATLASZ Útlemondás Biztosítás segédlet

Letöltés

1. Mi a teendő, ha a légitársaság vagy utazásszervező módosítja az indulás időpontját?


1.1 Szükséges-e módosítani az Útlemondás biztosítást (ATLASZ Kalkulált, ATLASZ Fakultatív és ATLASZ Menetjegy útlemondás biztosítás)?
Amennyiben maximum 3 nap az eltérés az induláshoz képest úgy nem szükséges az újrakötés. Például, ha adott hó 10-én indulna valaki, előtte 7-8-9-e, utána 11-12-13-a a 3 napos határ. Amennyiben az indulás vagy érkezés időpontja 4, vagy annál több nappal tér el az eredetitől, úgy kérjük az útlemondás kötvény törlését (amelyet csak a Colonnade Adminisztrációs osztálya végezhet el) és újrakötését. Minden ilyen esetben kérjük, hogy jelentsétek le a kötvényeket (akár szükséges újrakötni, akár nem) az utasadmin@colonnade.hu-n. A levélben kérjük megküldeni az alábbiakat: törlés oka, az új dátumok, módosított utazási szerződés, illetve újrakötés esetén régi kötvényszám és új kötvényszám.
1.2 Szükséges módosítani a BBP biztosítást, ha a légitársaság vagy utazásszervező módosítja az indulás vagy érkezés időpontját? Ha igen, mi a teendő?
Igen, a BBP biztosítást minden esetben meg kell kötni a valós dátumokra. Abban az esetben, ha csak az egyik dátum módosul - tehát az indulás hamarabb van, de az érkezés ugyanaz marad vagy fordítva – úgy elég csak a fennmaradó plusz nap(ok)ra megkötni a BBP-t ugyanazzal a módozattal és az eredeti kötvényt nem kell törölni. Amennyiben mindkét dátum változik, úgy kérjük az eredeti kötvényt törölni és az új dátumokra megkötni az újat, ugyanazzal a módozattal. Minden esetben kérjük lejelenteni a változást az utasadmin@colonnade.hu-n, hogy káresemény esetén gördülékenyen haladjon az ügyintézés. A levéllel együtt legyetek kedvesek küldjétek meg a régi és új kötvényszámokat, illetve a törlés/ módosítás okát.

1.3 Mi a teendő ATLASZ BBP Plusz termék (BBP és útlemondásbiztosítás egyben) esetén?
- ha az utazás dátumai (indulás ÉS érkezés is) változnak, akkor újra kell kötni a kötvényt a helyes dátumokra;
- ha viszont mindössze csak az egyik dátum módosul (korábbi indulás VAGY későbbi érkezés) úgy elég a fennmaradó időszakra ugyanazt a módozatú BBP-t megkötni, és nem kell az eredeti kötvényt törölni.
Minden ilyen esetben is kérjük jelentést az utasadmin@colonnade.hu-n, hogy káresemény esetén gördülékenyen haladjon az ügyintézés. A levélben legyetek kedvesek megküldeni a régi és új kötvényszámokat, illetve a törlés/ módosítás okát.
Fontos, hogy az útlemondási fedezettel is rendelkező ATLASZ BBP Plusz terméket ne próbáljátok meg utólag lerontani, azt csak az Adminisztrációs osztályunk teheti meg!

2. Az utólag felmerülő plusz költségekre/áremelésekre kiterjeszthető az útlemondási fedezet, azaz fedezetben vannak? Ideértve: extra adók, kerozin/ üzemanyagáremelés, inflációt követő emelés. Ha igen, mi a teendő?

Amennyiben a fenti okok miatt emelkedik az utazás költsége, a fedezet kiterjeszthető a plusz költségekre abban az esetben, ha az ügyfél kiegyenlíti a díjat a fennmaradó összegre. Az egyes útlemondási termékeknél az alábbi lehetőség szerint lehet a fedezetet kiterjeszteni:

ATLASZ BBP Plusz útlemondás:
1. Amennyiben a limitsávon belül van, úgy nincs teendőtök, hiszen a sávon belüli összegre kiterjed az útlemondás fedezet.
2. Amennyiben a befizetett sávon túl van az utazás új díja, úgy az alábbi lehetőségek van (nem kötelező a limiteket megemelni):
a. Kérjük küldjétek meg a módosítás okát, a limitemelés szükségességét igazoló dokumentumot és a kötvényszámot az utasadmin@colonnade.hu címre, hogy Adminisztrációs osztályunk törölhesse az eredeti kötvényt.
b. Ezt követően az Admin visszaigazolása után tudjátok megkötni az új összegre a Plusz-os biztosítást.
ATLASZ Kalkulált, ATLASZ Fakultatív és ATLASZ Menetjegy Útlemondás:
Kérünk Titeket, hogy ezen termékek esetében csak a fennmaradó összegre kössétek meg az eredetivel megegyező terméket. Mivel a foglalás dátumát meg kell adnotok kötvény kiállításánál, kérünk Titeket, hogy ott az új kötvény kiállításának dátumát írjátok be a foglalás időpontjához. Az eredeti és az új kötvényszámot jelentsétek le az utasadmin@colonnade.hu e-mail címre.

3. Térít a Biztosító, ha a légitársaság törli vagy módosítja az indulás időpontját?

ATLASZ utasbiztosításunk Privileg módozat esetén az alábbi fedezetet nyújtja:
„A Biztosító - legfeljebb a Szolgáltatási Táblázatban meghatározott Biztosítási összeg erejéig - megtéríti az étkezések, a frissítők, a szálloda, a repülőtérről és a repülőtérre irányuló közlekedés indokolt költségét, feltéve, hogy a repülőjárat a menetrendben eredetileg megadott időponthoz képest több mint 6 óra késéssel indul.” („J1” Szakasz – 40. oldal)

4. Visszatéríthető a biztosítás, ha az utas az áremelés vagy plusz adók miatt eláll az utazástól? Ha igen, mi a teendő?

Útlemondási fedezetet tartalmazó kötvény – a feltételeink alapján – nem visszatéríthető.
BBP biztosításaink teljes díja visszajár, amennyiben a felmondásra már az utazás előtt kerül sor. Amennyiben a Biztosítási szerződés felmondására az Utazás megkezdését köventően kerül sor, a Biztosító a kockázatvállalásának tényleges tartamára eső időarányos biztosítási díjat téríti vissza. Az igénybe nem vett kockázatviselési időszakot a Biztosító a felmondást követő naptól számolja.

ÉRTÉKESÍTÉS

I. Igényfelmérés

Az utazás típusának megfelelő igényfelmérés (az ügyfél igényeinek teljeskörű felmérése) és ahhoz megfelelő ter­mék ajánlása (az ügyfél igényeinek megfelelő termék kiválasztása).


II. Szerződéskötés előtti tájékoztatás

termékismertető (IPID) és a hatályban lévő biztosítási feltételek átadása a szerződőnek. Tájékoztatás a bizto­sítóról, a biztosítás díjáról, fizetési határidőről, fedezetekről, kizárásokról, mentesülésekről.


Nyomtatványaink a Colonnade honlapján itt találhatók:

Nyomtatványok


III. Szerződéskötés

Az ügyfélnyilatkozatokat alá kell íratni a szerződővel. Ez igazolja, hogy megkapta a szükséges tájékoztatásokat és a biztosítási feltételeket. Kalkulált Útlemondás Biztosítás esetén a kötvény aláíratása.


IV. A biztosítási kötvény átadása a szerződőnek


V. A biztosítás díjának átvétele


VI. Az eredeti ügyfélnyilatkozatok és a biztosítási díj továbbítása a Biztosító részére

A Colonnade Biztosító ATLASZ utasbiztosítási termékeinek valamennyi módozata széles körű asszisztenciát és megbízható anyagi segítséget kínál az utazók részére. A Prémium és Privileg módozatok azonban kiemelkedően magas biztosítási összegeket és számos plusz szolgáltatást tartalmaznak, amelyek elősegítik a nagyobb biztonságot utazás során.

Szélesebb fedezeti kör


ami a járványhelyzet miatt is indokolt lehet
(Pl.: idő előtti hazautazás)

Útlemondás esetén

magasabb limitek

Magasabb biztosítási összegek térítése

káresemények esetén

Miért ajánljuk a magasabb kategóriájú termékeket?

A NoPa célja a nyomtatványrendelés és az elszámolások kezelése, a következő linkre kattintva érhető el: 

NoPa nyomtatványrendelés


Nyomtatványrendelés

Amennyiben szükségetek lesz újabb nyomtatványokra, a rendszerben tudjátok leadni a rendelést, majd nyomon követni a rendelés állapotát.


Elszámolások kezelése

  • Minden hónap 5. naptári napjáig töltjük fel a NoPa rendszerébe az előző havi elszámolásotokat, melyről párhuzamosan email-ben értesítést is kell, hogy kapjon a regisztrált kolléga (1 fő/iroda).
  • Nektek minden hónap 10. naptári napjáig kell az adott elszámolást jóváhagyni, eltérés esetén pedig visszautasítani, majd az eltérés okát részletezni, melyről az Admin kollégáink automatikusan értesülnek.
  • Ha szükséges további adategyeztetés, úgy a már megszokott e-mail címen történik: utasforgalom@colonnade.hu

Kárrendezés

ATLASZ utasbiztosítás (BBP)
  • Első körben minden esetben vegyük fel a kapcsolatot az éjjel-nappal hívható ATLASZ Assistance segélyszolgálattal:
    +36 1 460 1500
  • Kérjük minden, a Biztosítási eseménnyel kapcsolatosan igénybe vett szolgáltatáshoz az ATLASZ Assistance segély­szolgálat előzetes hozzájárulását.
Útlemondás biztosítások
  • A Biztosított köteles legfeljebb 2 munkanapon belül bejelenteni a kárt az Utazási iroda és a Biztosító részére.
  • Az utazásképtelenség időpontja minden esetben az eseményre, előzmények nélkül hirtelen fellépő betegség­re okot adó körülmény kezdőnapja.
  • A Biztosító az utolsó irat beérkezésétől számított 15 napon belül teljesíti a biztosítási szolgáltatást.
Információk a kárbejelentésről
Kérdezz Te is!

Ha bármilyen hasonló kérdésetek merülne fel, bátran keressétek Területi Képviselőinket, akik rendelkezésetekre állnak, vagy tegyétek fel nekünk az alábbi felületen, és hírleveleink következő részében igyekszünk megválaszolni.

Elérhetőségek

ATLASZ Assistance segélyszolgálat:

+36 1 460 1500 (éjjel-nappal hívható)
assistance@colonnade.hu


Személyes ügyfélszolgálat:

1134 Budapest, Váci út 23-27.


Adminisztratív ügyintézés:

utasadmin@colonnade.hu (biztosítás szerződéssel kapcsolatos módosítások, törlések)
utasforgalom@colonnade.hu (elszámolások egyeztetése)


Kárügyintézés:

utaskar@colonnade.hu (káreseményekkel kapcsolatos ügyintézés, kárbejelentés)


Kárbejelentő nyomtatványok Kárbejelentés


Értékesítőink