Izgatottan várod a nyaralást? Ne feledd, egy váratlan probléma könnyen beárnyékolhatja az utazást, ha nincsen mögötted egy megfelelő utasbiztosítás.
Sokan azt gondolják, hogy velük nem történhet baj, vagy elég, ha európai egészségbiztosítási kártyával, esetleg bankkártyás biztosítással rendelkeznek. A valóság viszont az, hogy bármikor adódhatnak váratlan helyzetek, amelyekre érdemes előre felkészülni. Nézzük meg együtt, milyen tévhitek keringenek az utasbiztosítások körül – és mi az igazság mögöttük.
1. tévhit: „Az Európai Egészségbiztosítási Kártya teljes körű védelmet nyújt külföldön.”
Az Európai Egészségbiztosítási Kártya (EEK) az EGT-országokban bizonyos állami egészségügyi ellátásokra jogosít, de nem mindenre terjed ki. Nem fedezi például a magánorvosi kezeléseket, a sürgősségi hazaszállítást, vagy a gyógyszerköltségeket, és nem nyújt asszisztencia szolgáltatást sem. Emellett nem érvényes az EGT-n kívüli országokban (például Amerikában vagy Ázsiában), valamint nem fedezi az egészségügyi ellátásoknál felmerülő önrészt és helyi hozzájárulásokat. Így önmagában nem jelent teljes körű védelmet külföldön.
-
Tipp: Mielőtt útnak indulsz, gondoskodj arról, hogy az EEK mellé köss kiegészítésként egy utasbiztosítást is, amely fedezi azokat az egészségügyi vagy egyéb váratlan költségeket, amelyekre az adott ország állami ellátása nem terjed ki.
2. tévhit: „A bankkártyás utasbiztosítás bőven elég.”
Sokan gondolják, hogy a bankkártyájukhoz kapcsolódó biztosítás is megfelelő vagy elegendő védelmet nyújt – pedig ez nem minden esetben igaz. Ezek a biztosítások gyakran alacsonyabb szolgáltatási szintet biztosítanak, limitált térítési összegekkel, és nem minden esetben nyújtanak fedezetet (például útlemondás esetén), valamint a területi határaik is korlátozottak lehetnek.
-
Tipp: Indulás előtt mindenképp ellenőrizd, hogy pontosan mire terjed ki a bankkártyádhoz kapcsolódó utasbiztosítás, és az valóban lefedi-e az utazásod alkalmával előforduló kockázatokat.
3. tévhit: „Egészséges vagyok – velem nem történhet baj.”
Sajnos a balesetek, megbetegedések nem válogatnak – kortól és egészségi állapottól függetlenül bárkivel előfordulhat váratlan esemény egy utazás során. Egy ételmérgezés, rossz mozdulat vagy akár egy elhagyott poggyász is elég lehet ahhoz, hogy komoly kellemetlenség érjen.
-
Tipp: Az utasbiztosítás pont azért van, hogy ezekben a helyzetekben gyors megoldást nyújtson, és megóvjon a nagymértékű kiadásoktól.
4. tévhit: „A biztosítás mindent fedez, nincs mitől tartanom.”
Ez az egyik leggyakoribb félreértés. Minden biztosítási szerződés tartalmaz kizárásokat és fedezeti korlátozásokat. Ha például már az utazás megkezdése előtt kórházi kezelésre vársz és várólistán szerepelsz, vagy az orvos kifejezett tanácsa ellenére indulsz útnak, a biztosító nem köteles téríteni az esetleges károkat. Ugyanez vonatkozik arra is, ha olyan sporttevékenységet végzel, amely kizárt tevékenységként szerepel a biztosításban, vagy extrém sportot űzöl anélkül, hogy rendelkeznél a megfelelő kiegészítő biztosítással.
-
Tipp: Fontos, hogy tisztában legyél a biztosításod feltételeivel. Érdemes alaposan átnézni a szerződésed részleteit, hogy tudd, pontosan mire terjed ki a védelem.
5. tévhit: „Elég, ha a családfőre kötünk biztosítást, a többiekre nem szükséges.”
Gyakori tévedés, hogy elég egy családtagra biztosítást kötni, például arra, aki az autót vezeti vagy aki az utat lefoglalta. Egy baleset vagy megbetegedés bárkit érinthet – csecsemőket, és idősebbeket egyaránt.
-
Tipp: Minden utazó számára – életkortól függetlenül - ajánlott utasbiztosítást kötni, hiszen csak így biztosítható, hogy mindenki a saját igényeinek megfelelő védelemben részesüljön.
6. tévhit: „A biztosítás megkötése túl bonyolult és hosszú ideig tart.”
Régebben az utasbiztosítás megkötése valóban több idővel és akár papírmunkával is járt, de ma már néhány perc alatt, online is elintézhető.
-
Tipp: Ha eddig idő hiányában halogattad az utasbiztosítás megkötését, most már nincs akadálya, hogy gyorsan és kényelmesen elintézd azt – akár a mobilodról, otthonról indulás előtt – anélkül, hogy hosszas várakozásokkal kellene számolnod a helyi utazási irodában.
7. tévhit: „Minden utasbiztosítás ugyanazt nyújtja, nincs különbség közöttük.”
Bár elsőre úgy tűnhet, hogy az utasbiztosítások mind ugyanarra a sémára épülnek, a valóságban az egyes ajánlatok között jelentős eltérések lehetnek. A különböző biztosítók eltérő díjszabást alkalmazhatnak, változhatnak a fedezeti szintek, valamint a kiegészítő biztosítási lehetőségek és a kárrendezési feltételek is jelentősen különbözhetnek.
-
Tipp: Mielőtt döntesz, érdemes alaposan összehasonlítani az egyes biztosítók ajánlatait, hogy megtaláld azt az utasbiztosítást, amely valóban megfelel az igényeidnek és az utazásod jellegének.
Amit az utasbiztosítás valóban nyújt
Teljes körű sürgősségi egészségügyi ellátás
Az utasbiztosítás fedezi az összes sürgősségi egészségügyi szolgáltatást, beleértve a magán egészségügyi intézményeket is, így biztosítva, hogy a legjobb minőségű ellátást kapd, bárhol is jársz a világban. Az orvosi költségek, legyen szó kórházi kezelésekről, műtétekről vagy gyógyszerekről, mind a biztosítási fedezet részét képezik a szolgáltatási táblában meghatározott összeg erejéig.
24 órás asszisztencia szolgáltatás
Az utasbiztosítás éjjel-nappal elérhető, magyar nyelvű segítséget biztosít, amely az alábbiakat foglalja magában:
- Orvosi ellátás megszervezése: támogatást nyújt a megfelelő egészségügyi intézmény kiválasztásában és a szükséges kezelések megszervezésében. A betegség súlyosságától (és az adott országtól) függően lehetőség van akár helyszíni orvosi vizitre (House Call), illetve közeli klinikán történő ellátásra, akár transzferszolgáltatással. House Call esetén az orvos a szálláshelyen végzi el a vizsgálatot és az ellátást, így a betegnek nem kell elhagynia a szobáját.
- Tolmácsolás: segítséget nyújt a nyelvi nehézségek leküzdésében, ez különösen az orvosokkal és a hatóságokkal való kommunikáció során lehet hasznos.
- Kapcsolattartás: szükség esetén értesíti a hozzátartozókat, és kapcsolatot tart velük.
Testreszabható csomagok
Az utasbiztosítás számos extra szolgáltatást kínál, amelyek kiegészítő fedezetként garantálják, hogy nyugodt legyen az utazásod:
- Gépjármű asszisztencia: segítséget nyújt az autóval kapcsolatos problémák megoldásában, például műszaki hiba vagy baleset esetén.
- Útlemondás fedezet: ez a kiegészítő segít, ha baleset vagy betegség miatt le kell mondanod az utazásodat, így fedezni tudod az ezzel járó költségeket és nem bukod el a befizetett összeget.
- Repüléskiegészítő biztosítás: ha a járatodat késik vagy törlik, ez a biztosítás segíthet a többletköltségek fedezésében. Továbbá, fedezetet nyújt poggyászodra is lopás, sérülés, vagy poggyászkésés esetén.
- Extrém- és versenysport kiegészítő biztosítás: ha olyan sportokat szeretnél űzni a nyaralás alatt, amelyek magasabb kockázatot jelentenek, mint például a búvárkodás, flyboard, kitesurf, vagy motorcsónakozás, érdemes ilyen kiegészítő biztosítást is kötnöd.
Ha a fenti tudnivalókkal vágsz neki a nyaralásnak, garantáljuk, hogy nyugodtan élvezheted az utazás minden pillanatát, hiszen felkészült vagy a váratlan helyzetekre is.
-
Amennyiben Colonnade ATLASZ utasbiztosítással rendelkezel és bármi probléma adódik, nincs más dolgod, mint tárcsázni a biztosító éjjel-nappal elérhető asszisztencia szolgálatát a következő telefonszámon: +36 1 460 1500.
Extra tipp: kedvezmény és nyereményjáték
Használd a NYAR2025 kuponkódot az Atlasz Direct utasbiztosítás megkötésekor kalkulátorunkban, mellyel 10% kedvezményben részesülhetsz!
Ráadásul, most részt vehetsz egy nyereményjátékon is, melynek fődíja egy 1 millió forint értékű álomutazás! A részvételhez csupán annyi a teendőd, hogy az utasbiztosítás megkötését követően regisztrálsz a játékfelületünkön.
Add meg úti célod és utazásod részleteit, és azonnal kikalkulálhatod az utasbiztosításod díját. Válaszd ki az igényeidhez leginkább illeszkedő csomagunkat és kösd meg gyorsan, egyszerűen biztosításodat!